Deklaracja Dostępności
Nazwa instytucji:
Starostwo Powiatowe w Lesku
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://powiat-leski.pl
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 01.01.2022 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 24.03.2025 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 24.03.2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt na adres: dostepnosc@powiat-leski.pl Osobą kontaktową jest Koordynator ds. Dostępności w Starostwie Powiatowym w Lesku. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 13 469 71 24. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dojazd do siedziby urzędu – ul. Rynek 1.
Dojazd do siedziby urzędu tylko samochodem lub pieszo ulica: Rynek 1.
Dostępność wejścia
Do budynku prowadzą trzy wejścia jedno wejście główne od ul. Rynek 1,
Drugie wejście od strony ul. Unii Brzeskiej przystosowane dla osób o szczególnych potrzebach, wejście trzecie od strony parkingu wewnętrznego Starostwa Powiatowego w Lesku. Wejścia są ogólnodostępne
w godzinach pracy urzędu.
Dostępność parkingu
Budynek urzędu zlokalizowany jest w centrum miasta gdzie w bliskiej odległości znajdują się parkingi ogólnodostępny z miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych. Oba miejsca parkingowe znajdują się w odległości ok. 70 m od wejścia do budynku Starostwa od ulicy Unii Brzeskiej, które przystosowane jest dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowo dla ułatwienia
i przyspieszenia załatwianych spraw w urzędzie wyznaczone zostały 3 miejsc parkingowe przed samym wejściem do urzędu od ul. Unii Brzeskiej na których osoba ze szczególnymi potrzebami można parkować pojazdy po wcześniejszym uzgodnieniu godziny przyjazdu i parkowania z tutejszym urzędem.
Dostępność toalety
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku. Toaleta jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku.
Osobami oddelegowanymi do pomocy przy wejściu osób niepełnosprawnych do budynku urzędu są pracownicy Sekretariatu i biura Kancelarii Ogólnej. Powiadamianie wskazanych pracowników odbywa się za pomocą dzwonka znajdującego się przy drzwiach wejściowych od ul. Unii Brzeskiej.
Utrudnienia
Chodnik pomiędzy miejscem parkingowym a wejściem do budynku nie jest przystosowany do przejazdu wózków inwalidzkich (wysoki krawężnik).
Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku.
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu wyznaczono na parterze budynku oddzielny pokój biurowy na potrzeby obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Pokój został oznakowany na korytarzu w widoczny sposób. W pokoju tym istnieje możliwość obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.